Zakładanie konta ePUAP oraz Profilu Zaufanego (eGO)

W celu komunikowania się z Urzędem poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą ePUAP należy posiadać:

  1. Bezpłatne konto użytkownika na platformie ePUAP - epuap.gov.pl;
  2. Bezpłatny Profil Zaufany (eGO) lub płatny kwalifikowany podpis elektroniczny.
    Wniosek o Profil Zaufany można złożyć na stronie epuap.gov.pl podczas zakładania konta ePUAP lub na stronie pz.gov.pl. Dane logowania (login, hasło) do obu serwisów są takie same.
    Tożsamość naszego nowego Profilu Zaufanego musimy potwierdzić. Zrobić to można za pomocą zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku internetowego lub osobiście podczas wizyty w jednym z punktów potwierdzających (najbliższe znajdują się w Poznaniu, Obornikach lub Wągrowcu).
    Profil Zaufany jest ważny przez określony okres (3 lata) - należy przedłużać jego ważność. Przedłużenie można dokonać przez internet.

Dlaczego warto założyć Profil Zaufany (eGO)?

Dzięki Profilowi Zaufanemu można między innymi:

  • wysyłać dokumenty do Urzędu Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie oraz prowadzić korespondencję z Urzędem
  • składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i Urzędzie Skarbowym
  • złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej lub zgłosić zmiany w prowadzonej działalności
  • zgłosić utratę dokumentu tożsamości, wystąpić o nowy dowód osobisty
  • wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • załatwić sprawy urzędowe dla swojej rodziny: becikowe, świadczenia rodzicielskie, Karta Dużej Rodziny, Świadczenie o Funduszu Alimentacyjnym
  • uzyskać odpis aktu stanu cywilnego

Od 2017 roku obok dotychczasowej nazwy "Profil Zaufany" używana jest nowa nazwa "eGO".

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 kwietnia 2016 19:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 796
29 września 2017 11:23 Dominik Kowal - Zmiana treści zakładki.
29 września 2017 11:08 Dominik Kowal - Zmiana treści zakładki.
29 września 2017 10:32 Dominik Kowal - Zmiana treści zakładki.