Zakładanie konta ePUAP oraz Profilu Zaufanego (eGO)

W celu komunikowania się z Urzędem poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą ePUAP należy posiadać:

  1. Bezpłatne konto użytkownika na platformie ePUAP - epuap.gov.pl;
  2. Bezpłatny Profil Zaufany (eGO) lub płatny kwalifikowany podpis elektroniczny.
    Wniosek o Profil Zaufany można złożyć na stronie epuap.gov.pl podczas zakładania konta ePUAP lub na stronie pz.gov.pl. Dane logowania (login, hasło) do obu serwisów są takie same.
    Tożsamość naszego Profilu Zaufanego musimy potwierdzić. Zrobić to można za pomocą zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku internetowego lub osobiście podczas wizyty w jednym z punktów potwierdzających (najbliższe znajdują się w Poznaniu, Obornikach lub Wągrowcu).
    Profil Zaufany jest ważny przez określony okres (3 lata) - należy przedłużać jego ważność. Przedłużenie można dokonać przez internet.

Od 2017 roku obok dotychczasowej nazwy "Profil Zaufany" używana jest nowa nazwa "eGO".

Co to jest ePUAP i Profil Zaufany?

Instrukcja zakładania konta użytkownika ePUAP, wnioskowanie o Profil Zaufany i składanie pism do urzędów (PDF)

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 kwietnia 2016, 19:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 455
27 kwietnia 2017, 21:41 Dominik Kowal - Zmiana treści zakładki.
11 kwietnia 2017, 17:14 Dominik Kowal - Zmiana treści zakładki.
29 września 2016, 01:07 Dominik Kowal - Zmiana treści zakładki.