Profil Zaufany, dostęp do internetowych systemów instytucji

W celu komunikowania się z urzędami lub logowania się do internetowych systemów instytucji publicznych należy mieć dostęp do jednego z poniższych narzędzi identyfikacji.
 

Środki identyfikacji Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej login.gov.pl (stan na 2021.VI):

  1. Profil Zaufany (eGO)
    Profil Zaufany jest także formą podpisu elektronicznego uznawanego przez administrację publiczną.
    Profil można bezpłatnie założyć i obowiązkowo potwierdzić na kilka sposobów - poprzez: konto potwierdzane osobiście w jednym z punktów potwierdzających, konto elektroniczne w wybranych bankach, dowód osobisty z warstwą elektroniczną lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
    Punkt potwierdzający Profil Zaufany został utworzony w Urzędzie Miasta i Gminy Murowana Goślina. Punkt ten znajduje się w Murowanej Goślinie na pl. Powstańców Wielkopolskich 9, kancelaria (pokój nr 3). Inne punkty potwierdzające znajdują się m.in. w Poznaniu, Obornikach, Czerwonaku lub Wągrowcu.
    Profil Zaufany jest ważny przez określony okres (3 lata) - należy przedłużać jego ważność. Przedłużenie można dokonać przez internet.

  2. dowód osobisty z warstwą elektroniczną, wymaga zastosowanie odpowiedniego czytnika lub smartfonu.
  3. konto elektroniczne w banku obsługującym usługę mojeID.

Dlaczego warto założyć Profil Zaufany? Dzięki Profilowi Zaufanemu można między innymi:

  • wysyłać dokumenty do Urzędu Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie oraz prowadzić korespondencję z Urzędem
  • składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i Urzędzie Skarbowym
  • złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej lub zgłosić zmiany w prowadzonej działalności
  • zgłosić utratę dokumentu tożsamości
  • wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • załatwić sprawy urzędowe dla swojej rodziny: becikowe, świadczenia rodzicielskie, Karta Dużej Rodziny, Świadczenie o Funduszu Alimentacyjnym
  • uzyskać odpis aktu stanu cywilnego

Od 2017 roku obok dotychczasowej nazwy "Profil Zaufany" używana jest nowa nazwa "eGO".
 

Zobacz także:

Instrukcja zakładania konta ePUAP, wnioskowanie o Profil Zaufany i składanie pism do urzędów (PDF)

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 09 kwietnia 2016 r.
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Dominik Kowal
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 kwietnia 2016 19:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 8658
26 lipca 2021 15:42 (Dominik Kowal) - Zmiana treści zakładki.
26 lipca 2021 15:36 (Dominik Kowal) - Zmiana treści zakładki.
10 lipca 2021 22:19 (Dominik Kowal) - Zmiana treści zakładki.