Uchwały Rady Miejskiej

Uchwała Nr VI/89/2003

z dnia: 23.06.2003

w sprawie: zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2003

Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 i 9 d ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym 
(Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.109, art. 124 i 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 roku Nr 15 poz. 148) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1

W Uchwale Nr III/34/2002 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 23 grudnia 2002 roku 
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2003 (zmienionej: Zarządzeniem Nr 8/2003 Burmistrza Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 21 stycznia 2003 roku, Uchwałą Nr IV/53/2003 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 24 lutego 2003 roku, Zarządzeniem Nr 27/2003 Burmistrza Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 11 marca 2003 roku, Zarządzeniem Nr 33/2003 Burmistrza Miasta Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 21 marca 2003 roku, Uchwałą Nr V/78/2003 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 28 kwietnia 2003 roku, Zarządzeniem Nr 49/2003 Burmistrza Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 29 kwietnia 2003 roku, Zarządzeniem Nr 58/2003 Burmistrza Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 28 maja 2003 roku oraz Zarządzeniem Nr 65/2003 Burmistrza Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 10 czerwca 2003 roku) wprowadza się następujące zmiany: 

1. W § 1 i w załączniku Nr 1 dochody budżetu gminy na 2003 rok 20.736.144,50 zł, zwiększa się o kwotę 445.090,00 zł do kwoty 21.181.234,50 zł

w tym:
- dotacje celowe otrzymane z powiatu na zdania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego kwotę 78.650,00 zł zwiększa się o kwotę 50.000,00 zł do kwoty 128.650,00 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 1. 


2. W § 2 i w załączniku Nr 2 wydatki budżetu gminy na rok 2003 rok 23.832.772,50 zł zwiększa się o kwotę 236.067,00 zł do kwoty 24.068.839,50 zł

w tym:
- wydatki na realizację zadań bieżących realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego kwotę 78.650,00 zł zwiększa się o kwotę 100.000,00 zł do kwoty 178.650,00 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 2. 

3. Źródła pokrycia deficytu budżetu w wysokości 2.887.605 zł określa załącznik Nr 3.

4. W § 4 pkt. 1 ustala się rezerwę ogólną w wysokości 19.250 zł.
W § 4 pkt. 2 ustala się rezerwę celową w wysokości 272.418 zł w dziale 801, w rozdziale 80101, w § 4810 przeznaczoną na remonty w placówkach oświatowych oraz na nagrody i dodatek motywacyjny dla dyrektorów szkół ustalony Uchwałami: 
- Nr 182/XXVII/2000 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 11 września 2000 roku w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego, dodatku funkcyjnego oraz dodatku za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także wysokości, szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego,
- Nr 58/2000 Zarządu Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 17 października 2000 roku w sprawie regulaminu przyznawania dodatku motywacyjnego dla dyrektorów placówek oświatowych w gminie Murowana Goślina.

5. W § 7 pkt. 1 ustala się wykaz ważniejszych inwestycji do realizacji w 2003 roku zgodnie 
z załącznikiem Nr 4. 
W § 7 pkt. 2 ustala się limity na wieloletnie programy inwestycyjne zgodnie z załącznikiem Nr 5. 

6. Treść § 6 otrzymuje brzmienie: 
określa się plan przychodów i wydatków dla gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej:

- przychody - 100.000,00 zł,
- wydatki - 159.385,98 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 6.

7. W § 9 ustala się wydatki jednostek pomocniczych gminy zgodnie z załącznikiem Nr 7.

8. Treść § 14 uznaje się jako ust. 1 oraz dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach. 

9. Treść § 10 otrzymuje brzmienie:
ustala się plan dotacji:
- dla instytucji kultury - 537.500 zł,

- dotacji podmiotowych
dla podmiotów niepublicznych niezaliczanych do sektora finansów publicznych - 189.260 zł,

- dotacji podmiotowej dla niepublicznej placówki oświatowo – wychowawczej - 50.400 zł,

- dotacji podmiotowej dla publicznych placówek oświatowo – wychowawczych - 825.940 zł.


§ 2

Pozostałe przepisy Uchwały Nr III/34/2002 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 23 grudnia 2002 roku nie ulegają zmianie.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.


§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Uzasadnienie do Uchwały Nr VI/89/2003 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 23 czerwca 2003 roku


Dochody

- w dziale 600 Transport i łączność wprowadzono łączną kwotę 31.941 zł (kwota 10.950 zł z tytułu zwrotu przez Wykonawcę podatku VAT wynikającego ze zmiany stawki podatku VAT za świadczoną usługę projektową oraz kwota 20.991 zł z tytułu niewykonania w całości środków zabezpieczonych na koncie wydatków niewygasających z roku 2002, środki pozostały z inwestycji „przebudowa Placu Powstańców Wielkopolskich”),

w rozdziale 60014 Drogi publiczne powiatowe wprowadzono kwotę 50.000 zł przyznaną przez Zarząd Powiatu Poznańskiego z przeznaczeniem na przebudowę 
ul. Mściszewskiej w Murowanej Goślinie (wydatek Starostwa sklasyfikowany w § 231),

- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa wprowadzono kwotę 5.798 zł z tytułu zwrotu za opłaty eksploatacyjne poniesione i refakturowane przez gminę w 2002 roku, dotyczące budynków komunalnych, oraz kwotę 3.051 zł z tytułu odsetek karnych naliczonych przez gminę za nieterminowe wykonanie prac przez Zleceniobiorcę,

- w dziale 750 Administracja publiczna wprowadzono kwotę 20 zł z tytułu odkupienia przez pracownika aparatu telefonicznego, 

- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej:

zmniejszenia - o kwotę 30.000 zł zmniejszono dochody z tytułu podatku od środków transportowych od osób fizycznych (na wniosek przedstawicieli firm transportowych, z uwagi na trudną sytuację ekonomiczną transportowców Uchwałą Nr V/65/2003 Rada Miejska w Murowanej Goślinie w dniu 28 kwietnia 2003 roku obniżyła stawki tego podatku), o kwotę 40.000 zł obniżono odsetki od zaległości podatkowych od osób prawnych (analiza wykonania za pięć miesięcy oraz systematyczne obniżanie odsetek od zaległości podatkowych – obecnie 14 %), 

zwiększenia –po analizie wykonania dochodów za okres pięciu miesięcy o kwotę 100.000 zł zwiększono plan wpływów z tytułu podatku rolnego od osób prawnych, o 4.000 zł zwiększono wpływy z tytułu podatku leśnego od osób prawnych, o kwotę 180.000 zł zwiększono wpływy z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych, o kwotę 2.300 zł zwiększono plan wpływów z tytułu podatku leśnego od osób fizycznych, o kwotę 15.294 zł zwiększono wpływy z tytułu opłaty eksploatacyjnej, 

- w dziale 758 Różne rozliczenia wprowadzono kwotę 35.674 zł części rekompensującej subwencji ogólnej w zakresie kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu ulg i zwolnień ustawowych, w rozdziale 75814 po analizie wykonania za okres pięciu miesięcy zwiększono o kwotę 20.000 zł wpływy z tytułu dokonywanych lokat,

- w dziale 801 Oświata i wychowanie ujęto dochody wypracowywane przez Szkołę Podstawową Nr 1 oraz Szkołę Podstawową w Długiej Goślinie, 

- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska ujęto kwotę 50.500 zł z tytułu dzierżawy składowiska odpadów komunalnych, oraz kwotę 1.500 zł z tytułu sprzedaży komina,

- w dziale 926 Kultura fizyczna i sport ujęto kwotę 6.363 zł z tytułu zwrotu dotacji udzielonej w 2002 roku z budżetu gminy dla UKS Jedynka (52 zł) oraz MLKS Concordia (6.311 zł) z powodu wykorzystania środków niezgodnie z przeznaczeniem.



Wydatki

- w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo ujęto kwotę 24.000 zł z przeznaczeniem na dowóz wody beczkowozem do wsi Głęboczek (studnia kopana znajdująca się w Głęboczku jest w złym stanie technicznym, woda nie spełnia norm, dwukrotne próby oczyszczenia studni nie przyniosły rezultatu),

- w dziale 500 Handel dokonano zmniejszenia o kwotę 49.000 zł błędnie sklasyfikowanego wynagrodzenie za inkaso opłaty targowej, kwotę 53.000 zł zabezpieczono w dziale 750, rozdz. 75047, § 4100 (49.000 zł plus 4.000 zł związane ze zwiększeniem wynagrodzenia za inkaso opłaty targowej do 90 % dla MLKS Concordia),

- w dziale 600 Transport i łączność

rozdział 60013 Drogi publiczne wojewódzkie: wprowadzono kwotę 160.000 zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów: podziałów geodezyjnych nieruchomości gruntowych, wykonania dokumentacji geodezyjnej, wyceny gruntów oraz opłat notarialnych związanych z budową obwodnicy miasta, 

rozdział 60014 Drogi publiczne powiatowe: łącznie na realizację zadania przebudowa ul. Mściszewskiej w Murowanej Goślinie przeznaczono kwotę 100.000 zł (kwota 50.000 zł przyznana przez Zarząd Powiatu Poznańskiego oraz kwota 50.000 zł przeniesiona z inwestycji „budowa ciągów pieszo-rowerowych realizowanych etapowo”, 

rozdział 60016 Drogi publiczne gminne: dokonano zmniejszenia o kwotę 52.009 zł (zmniejszenia – 10.000 zł z inwestycji „budowa ul. Malinowej” oraz 13.000 zł z inwestycji „modernizacja mostu w Raduszynie – etap I i opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej zbiornika Raduszyn”, zwiększenie – o kwotę 20.991 zł dla inwestycji „przebudowa Placu Powstańców Wielkopolskich”, zmniejszenie o kwotę 50.000 zł z inwestycji „budowa ciągów pieszo-rowerowych realizowanych etapowo” ),

- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa wprowadzono kwotę 12.800 zł z przeznaczeniem na opracowanie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz kwotę 10.065 zł z przeznaczeniem na przeprowadzenie badań ankietowych o charakterze konsultacji społecznych dot. planów inwestycyjnych i mieszkaniowych,

- w dziale 750 Administracja publiczna dokonano przeniesienia kwoty 35.000 zł 
z inwestycji „rozbudowa budynku Urzędu Miasta i Gminy przy ul. Poznańskiej – etap I” 
do § 4270 zakup usług remontowych kwota 25.000 zł celem wykonania malowania pomieszczeń oraz naprawy dachu budynku Urzędu oraz do § 4300 kwota 10.000 zł celem zlecenia wykonania umeblowania sali,

- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa w rozdz. 75405 dokonano przeniesienia z § 4210 do § 3020 kwoty 1.000 zł w celu przekazania nagrody dla Policjanta z okazji Dnia Policjanta, w rozdziale 75412 dokonano przeniesienia kwoty 3.000 zł z § 4210 do § 4300 dot. zakupu w ramach środków dla sołectwa Uchorowo (zmieniono również załącznik dot. wydatków jednostek pomocniczych),

- w dziale 757 Obsługa długu publicznego dokonano zmniejszenia środków przeznaczonych na spłatę odsetek od obligacji o kwotę 40.000 zł oraz odsetek od kredytów o kwotę 11.772 zł (w związku z obniżaniem stóp procentowych oraz przekazaniem przez bank ostatecznych dyspozycji dot. odsetek z tytułu emisji obligacji komunalnych),

- w dziale 758 Różne rozliczenia zwiększono rezerwę ogólną do kwoty 19.250 zł,

- w działach 801 Oświata i wychowanie oraz 854 Edukacyjna opieka wychowawcza dokonano przeniesień w ramach kwot zabezpieczonych w budżetach poszczególnych szkół, zgodnie 
z wnioskami złożonymi przez Dyrektorów szkół,

- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększono o kwotę 1.800 zł dotację dla Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji z przeznaczeniem dla klubu modelarskiego Pirat (kwotę 1.800 zł przeniesiono z działu 926),

- w dziale 926 Kultura fizyczna i sport, w rozdz. 92605 zwiększono dotacje dla MLKS Concordia (6.400 zł) oraz dla UKS Jedynka (60 zł) – o kwotę 6.460 zł (jednoczesne zmniejszenie 
o 1.800 zł nierozdysponowanych środków) oraz o kwotę 2.200 zł zwiększono środki przeznaczone na sport szkolny.

Deficyt budżetu zmniejszono z kwoty 3.096.628 zł o kwotę 209.032 zł do kwoty 2.887.605 zł (załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały).

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2003-07-06
Dokument wytworzony przez: Rada Miejska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: UMiG
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 kwietnia 2016 21:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1155
12 kwietnia 2016 21:25 (Administrator) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 kwietnia 2016 21:24 (Administrator) - Dodanie załącznika [89_2003.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 kwietnia 2016 21:24 (Administrator) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)