Uchwały Rady Miejskiej

Uchwała Nr XII/148/2003

z dnia: 22.12.2003

w sprawie: zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2003

Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 i 9 d ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym 
(Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.109, art. 124 i 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 roku Nr 15 poz. 148 ze zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1

W Uchwale Nr III/34/2002 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 23 grudnia 2002 roku 
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2003 (zmienionej: Zarządzeniem Nr 8/2003 Burmistrza Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 21 stycznia 2003 roku, Uchwałą Nr IV/53/2003 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 24 lutego 2003 roku, Zarządzeniem Nr 27/2003 Burmistrza Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 11 marca 2003 roku, Zarządzeniem Nr 33/2003 Burmistrza Miasta Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 21 marca 2003 roku, Uchwałą Nr V/78/2003 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 28 kwietnia 2003 roku, Zarządzeniem Nr 49/2003 Burmistrza Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 29 kwietnia 2003 roku, Zarządzeniem Nr 58/2003 Burmistrza Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 28 maja 2003 roku, Zarządzeniem Nr 65/2003 Burmistrza Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 10 czerwca 2003 roku, Uchwałą Nr VI/89/2003 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 23 czerwca 2003 roku, Zarządzeniem Nr 72/2003 Burmistrza Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 30 czerwca 2003 roku, Zarządzeniem Nr 78/2003 Burmistrza Miasta i Gminy w Murowanej Goslinie z dnia 31 lipca 2003 roku, Uchwałą Nr VIII/103/2003 Rady miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 8 września 2003 roku, Zarządzeniem Nr 91/2003 Burmistrza Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie z dnia 15 września 2003 roku, Uchwałą Nr X/127/2003 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 27 października 2003 roku oraz Zarządzeniem Nr 110/2003 Burmistrza Miasta i Gminy Murowana Goślina z dnia 20 listopada 2003 roku) wprowadza się następujące zmiany:


1. W § 1 i w załączniku Nr 1 dochody budżetu gminy na 2003 rok
21.397.320,49 zł zwiększa się o kwotę 278.125,00 zł do kwoty 21.675.445,49 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1.

2. W § 2 i w załączniku Nr 2 wydatki budżetu gminy na rok 2003 rok
24.223.156,49 zł zmniejsza się o kwotę 621.875,00 zł do kwoty 23.601.281,49 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2.

3. Źródła pokrycia deficytu budżetu w wysokości 1.925.836 zł określa załącznik Nr 3.

4. W § 4 pkt. 1 ustala się rezerwę ogólną w wysokości 200.952,99 zł.

5. W § 5 określa się plan przychodów i wydatków środków specjalnych:
- przychody - 49.304,00 zł,
- wydatki - 51.692,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 4.

6. W § 7 pkt. 1 ustala się wykaz ważniejszych inwestycji do realizacji w 2003 roku zgodnie 
załącznikiem Nr 5
W § 7 pkt. 2 ustala się limity na wieloletnie programy inwestycyjne zgodnie z załącznikiem Nr 6.

7. W § 9 ustala się wydatki jednostek pomocniczych gminy zgodnie z załącznikiem Nr 7.

8. Treść § 12 ust. 2 dodaje się myślniki: dwunasty i trzynasty w brzmieniu:
określa się kwoty:
- w wysokości 22.250 zł (z przeznaczeniem na partycypację w kosztach budowy schroniska międzygminnego dla bezdomnych zwierząt w roku 2005),
- w wysokości 231.000 zł (z przeznaczeniem na konserwację zieleni na terenie miasta, w 2005 roku – 110.000 zł, w 2006 roku – 121.000 zł),

do których Burmistrz Miasta i Gminy może samodzielnie zaciągać zobowiązania.

§ 2

Pozostałe przepisy Uchwały Nr III/34/2002 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 23 grudnia 2002 roku nie ulegają zmianie.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

-------------------

Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/148/2003 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 22 grudnia 2003 roku


Dochody 
- w dziale 600 rozliczono wydatki niewygasajace z roku 2002,
- w dziale 700, rozdz. 70005 dokonano zmniejszenia dochodów z tytułu sprzedaży nieruchomości o kwotę 132.980 zł, jednocześnie kwotę 78.120 zł dotyczącą wpływów z tytułu przekształceń prawa użytkowania w prawo własności przeniesiono do właściwego paragrafu 076 oraz kwotę 2.500 zł dotyczącą odsetek sklasyfikowano w § 092,
- w dziale 710, rozdz. 71004 w § 069 dokonano zmniejszenia o kwotę 6.066 zł dotyczącą skorygowania wpłat mieszkańców dotyczących partycypacji w kosztach opracowania planu zagospodarowania przestrzennego „Sasanka” oraz zmniejszenia o kwotę 4.078 zł, którą jednocześnie przeniesiono do właściwego § 097 wraz z kwotą 56.016 zł – rozliczenie wydatków niewygasajacych z 2002 roku, 
- w dziale 756, rozdz. 75618 wprowadzono kwotę 130.500 zł z tytułu wpłat zaległej opłaty eksploatacyjnej (należność główna oraz odsetki),
- w dziale 75616 przeniesiono plan dochodów w wysokości 10.000 zł z tytułu wpisów i zmian 
w ewidencji działalności gospodarczej z § 045 do właściwego § 049 – zwiększono o kwotę 13.070 zł – dokonując urealnienia wpływów z tego tytułu. Jednocześnie dokonano zmniejszenia wpływów z tytułu renty planistycznej - § 049 o kwotę 25.722 zł, 
- w dziale 758, rozdz. 75801 wprowadzono kwotę 41.617 zł z tytułu zwiększenia części oświatowej subwencji ogólnej (40.000 zł podział rezerw MENiS z przeznaczeniem na remont w Szkole Podstawowej w Białężynie oraz 1.617 zł przeznaczone na dofinansowanie odpraw dla zwalnianych nauczycieli),
- w dziale 801 wprowadzono dochody wypracowywane przez poszczególne szkoły,
- w dziale 853, rozdz. 85315 wprowadzono kwotę dotacji celowej 167.750 zł z przeznaczeniem na wypłatę dodatków mieszkaniowych, po stronie wydatków nie wprowadzono kwoty przeznaczonej na wypłatę dodatków mieszkaniowych, gdyż już wcześniej gmina zarezerwowała na ten cel środki własne. O znacznej zmianie planu zostaliśmy poinformowani w miesiącu listopadzie, aby realizować to zadanie gmina wcześniej musiała zabezpieczyć środki na wypłatę dodatków mieszkaniowych. W 2001 roku otrzymaliśmy na ten cel kwotę 494.502 zł a w 2002 roku - 390.279 zł. Kwota dochodów z tego tytułu zasiliła rezerwę ogólna, gdyż tworzenie nowych wydatków nie miało uzasadnienia ze względu na niemożliwość wykonania dodatkowych zadań jeszcze w 2003 roku,
- w dziale 921 rozliczono wydatki niewygasające z 2002 roku.

Wydatki
- w dziale 010, rozdz. 01010 o kwotę 1.000 zł zwiększono środki przeznaczone na przyłącze energetyczne do stacji uzdatniania wody w Łopuchowie,
- w dziale 600, rozdz. 60016 o kwotę 766.000 zł zmniejszono kwotę przeznaczoną 
na „modernizację ul. Kochanowskiego”, jednocześnie zwiększając o 8.102 zł kwotę przeznaczoną na inwestycję „przebudowa Placu Powstańców Wielkopolskich”, 
- w dziale 758, rozdz. 75818 o kwotę 136.170 zł zwiększono rezerwę ogólną. Kwota pochodzi 
z dochodów uzyskanych z tytułu dotacji celowej na realizację wypłat dodatków mieszkaniowych,
- w działach 801 i 854 dokonano zmian na podstawie wniosków dyrektorów placówek oświatowych.

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2004-02-27
Dokument wytworzony przez: Rada Miejska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Romana Dudek
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 kwietnia 2016 18:43
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1572
13 kwietnia 2016 18:45 (Administrator) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
13 kwietnia 2016 18:44 (Administrator) - Dodanie załącznika [148_2003_7.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
13 kwietnia 2016 18:44 (Administrator) - Dodanie załącznika [148_2003_6.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)