z dnia: 29 listopada 2004 r.
w sprawie: utworzenia Straży Miejskiej
Na podstawie art.18 ust.1 i ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142 poz.1591 z 2001 roku ze zmianami) oraz art.2 ust.1 i 3, art. 6 ust.2 i art. 8 ust.2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o strażach gminnych (Dz. U. Nr 123 poz.779 ze zmianami) – po zasięgnięciu opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu Rada Miejska w Murowanej Goślinie uchwała, co następuje:
§ 1
Tworzy się Straż Miejską w Murowanej Goślinie, zwaną dalej „Strażą”.
§ 2
Komendę Straży umiejscawia się w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie.
§ 3
Nadaje się Straży „Regulamin Straży Miejskiej w Murowanej Goślinie”
w szczególności określający strukturę organizacyjną Straży, będący załącznikiem do niniejszej uchwały.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Murowana Goślina.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie w 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
mgr inż. Zbyszek Krugiełka
Uzasadnienie
Utworzenie Straży Miejskiej podyktowane jest troską o zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie całej gminy. Jednym z zadań dodatkowych będzie egzekwowanie przepisów porządkowych od właścicieli nieruchomości wynikających z Regulaminu o utrzymaniu czystości i porządku w gminie a także przejęcie usług komunalnych realizowanych obecnie przez inne podmioty zewnętrzne np. wyłapywanie bezdomnych psów. Prowadzenie kontroli w szerokim zakresie na terenie gminy jest konieczne ze względu na pogarszający się stan środowiska naturalnego: dzikie wysypiska, zanieczyszczone jeziora. Straż jest ważnym elementem w monitorowaniu wprowadzanego obecnie „Programu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w gminie Murowana Goślina” oraz w informacji i edukacji ekologicznej naszego społeczeństwa.Zgodnie z art.2 ust.2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku (Dz.U.Nr 123 poz.779 ze zmianami) Urząd Miasta i Gminy wystąpił o opinię w przedmiotowej sprawie do Wojewódzkiego Komendanta Policji przesyłając projekt uchwały.Po podjęciu niniejszej uchwały, Burmistrz Miasta i Gminy, po zasięgnięciu opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji, powoła Komendanta Straży Miejskiej w Murowanej Goślinie, którego zadaniem będzie zorganizowanie Straży Miejskiej. Straż Miejska zostanie jako formacja nieliczna umiejscowiona w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta i Gminy. Zakres działania Straży określa Regulamin, który stanowi integralną część uchwały. Biorąc powyższe pod uwagę utworzenie Straży Miejskiej w gminie Murowana Goślina uznaje się za konieczne, a podjęcie uchwały w tej spawie jest prawnie możliwe, a ze względów merytorycznych – uzasadnione.
Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Kierownik mgr inż. Violetta Szałata
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy Murowana Goślina