Uchwały Rady Miejskiej

Uchwała Nr XXII/234/2004

z dnia: 29 listopada 2004 r.

w sprawie: utworzenia Straży Miejskiej

Na podstawie art.18 ust.1 i ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142 poz.1591 z 2001 roku ze zmianami) oraz art.2 ust.1 i 3, art. 6 ust.2 i art. 8 ust.2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o strażach gminnych (Dz. U. Nr 123 poz.779 ze zmianami) – po zasięgnięciu opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu Rada Miejska w Murowanej Goślinie uchwała, co następuje:

§ 1
Tworzy się Straż Miejską w Murowanej Goślinie, zwaną dalej „Strażą”.

§ 2
Komendę Straży umiejscawia się w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie.

§ 3
Nadaje się Straży „Regulamin Straży Miejskiej w Murowanej Goślinie” 
w szczególności określający strukturę organizacyjną Straży, będący załącznikiem do niniejszej uchwały.

§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Murowana Goślina.

§ 5
Uchwała wchodzi w życie w 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Przewodniczący
Rady Miejskiej 

mgr inż. Zbyszek Krugiełka

Uzasadnienie

Utworzenie Straży Miejskiej podyktowane jest troską o zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie całej gminy. Jednym z zadań dodatkowych będzie egzekwowanie przepisów porządkowych od właścicieli nieruchomości wynikających z Regulaminu o utrzymaniu czystości i porządku w gminie a także przejęcie usług komunalnych realizowanych obecnie przez inne podmioty zewnętrzne np. wyłapywanie bezdomnych psów. Prowadzenie kontroli w szerokim zakresie na terenie gminy jest konieczne ze względu na pogarszający się stan środowiska naturalnego: dzikie wysypiska, zanieczyszczone jeziora. Straż jest ważnym elementem w monitorowaniu wprowadzanego obecnie „Programu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w gminie Murowana Goślina” oraz w informacji i edukacji ekologicznej naszego społeczeństwa.Zgodnie z art.2 ust.2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku (Dz.U.Nr 123 poz.779 ze zmianami) Urząd Miasta i Gminy wystąpił o opinię w przedmiotowej sprawie do Wojewódzkiego Komendanta Policji przesyłając projekt uchwały.Po podjęciu niniejszej uchwały, Burmistrz Miasta i Gminy, po zasięgnięciu opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji, powoła Komendanta Straży Miejskiej w Murowanej Goślinie, którego zadaniem będzie zorganizowanie Straży Miejskiej. Straż Miejska zostanie jako formacja nieliczna umiejscowiona w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta i Gminy. Zakres działania Straży określa Regulamin, który stanowi integralną część uchwały. Biorąc powyższe pod uwagę utworzenie Straży Miejskiej w gminie Murowana Goślina uznaje się za konieczne, a podjęcie uchwały w tej spawie jest prawnie możliwe, a ze względów merytorycznych – uzasadnione.

Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Kierownik mgr inż. Violetta Szałata

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2004-12-08
Dokument wytworzony przez: Rada Miejska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Violetta Szałata
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 kwietnia 2016 22:26
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1212
18 kwietnia 2016 22:26 (Administrator) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
18 kwietnia 2016 22:26 (Administrator) - Dodanie załącznika [234_2004.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
18 kwietnia 2016 22:26 (Administrator) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)