Uchwały Rady Miejskiej

Uchwała Nr XXV/268/2005

z dnia: 21.02.2005 r.

w sprawie: zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji w sprawie ustalenia nazwy miejscowości z mieszkańcami gminy w miejscowości Łopuchowo - Gać.

Na podstawie art. 5a. ust.1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) Rada Miejska uchwala, co następuje :

§ 1
1.przeprowadzenie konsultacji z mieszkańcami miejscowości Łopuchowo - Gać w sprawie urzędowej nazwy oraz pisowni w/w miejscowości 
2.konsultacje mają formę pisemnego zapytania kierowanego do zainteresowanych 
3.mieszkańcy mogą wyrazić swoje stanowisko pisemnie lub ustnie do protokołu w urzędzie miasta i gminy w Murowanej Goślinie, w ciągu 14 (czternastu) dni od daty otrzymania pisma,
4.brak odpowiedzi ze strony zainteresowanych oznacza ich akceptację.

§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Murowana Goślina.

§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie

W związku z pismem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji dotyczącym konieczności aktualizacji urzędowych nazw miejscowości w Polsce zobowiązano gminę do weryfikacji nazewnictwa miejscowości funkcjonującego w gminie i porównaniem go z „Wykazem urzędowych nazw miejscowości w Polsce” z roku 1980. Po dokonaniu tego porównania ustalono, iż należy rozwiązać kwestię dotyczącą nazwy i pisowni miejscowości Łopuchowo – Gać.W wyżej wymienionym wykazie miejscowość Łopuchowo – Gać nie występuje, podawana jest wyłącznie nazwa miejscowości Gać. Koniecznością jest zatem uznanie nazwy miejscowości Łopuchowo – Gać za urzędową oraz pisanie jej z łącznikiem, zgodnie ze stanowiskiem Rady Języka Polskiego, w którym określono, iż dwa człony składające się na nazwę wspólnie identyfikujące daną jednostkę geograficzną winny być pisane z łącznikiem. W celu uznania nazwy i pisowni miejscowości Łopuchowo - Gać Rada Miejska winna wystąpić z wnioskiem przygotowanym w oparciu o art. 8 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 2003r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych (Dz. U. Nr 166, poz. 1612). Do złożenia prawidłowego wniosku wymaga się przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami, w oparciu o art. 5a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami).

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2005-03-22
Dokument wytworzony przez: Rada Miejska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Barbara Mizgier
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 kwietnia 2016 19:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1116
19 kwietnia 2016 19:05 (Administrator) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)