Uchwały Rady Miejskiej

Uchwała Nr XXX/331/2005

z dnia: 21.11.2005 r.

w sprawie: określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych i zwolnień w tym podatku na 2006 rok.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt.8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U.Nr 142 poz.1591 z 2001 roku z późniejszymi zmianami) i art.10  ust. 1,2 i 3 oraz art. 12  pkt 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz.U.Nr 9 poz.84 z 2002 roku z późn. zm.), Obwieszczenia Ministra  Finansów z dnia 27 października 2005 roku w sprawie wysokości górnych granic stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych (M.P. z 2005 r. Nr 68, poz. 956) i Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 13 października 2005 roku w sprawie stawek podatku od środków transportowych obowiązujących w 2006 roku (M.P. z 2005 r. Nr 62, poz.859) Rada Miejska uchwala co następuje:

§1
Określa się wysokość stawek podatku od środków transportowych:
1.od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu od 3,5 tony i poniżej 12 ton:
a)od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie i wyprodukowanych przed 1990r. 640 zł
b)od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie i wyprodukowanych w 1990r. i później 570 zł
c)od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie posiadające urządzenia służące ochronie środowiska 520 zł
d)powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie i wyprodukowanych przed 1990r. 890 zł
e)powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie i wyprodukowanych w 1990r. i później 810 zł
f)powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie posiadające urządzenia służące ochronie środowiska 740 zł
g)powyżej 9 ton i poniżej 12 ton wyprodukowanych przed 1990r. 1.260 zł
h)powyżej 9 ton i poniżej 12 ton wyprodukowanych w 1990r. i później 1.160 zł
i)powyżej 9 ton i poniżej 12 ton posiadające urządzenia służące ochronie środowiska 1.060 zł
2.od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton:
a)o dwóch osiach i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne 1.370 zł
b)o dwóch osiach i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton z innym systemem zawieszenia osi jezdnej 1.420 zł
c)o trzech osiach i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton i mniej niż 21 ton z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne 1.370 zł
d)o trzech osiach i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton i mniej niż 21 ton z innym systemem zawieszenia osi jezdnych 1.420 zł
e)o trzech osiach i masie całkowitej nie mniej niż 21 ton z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne 1.900 zł
f)o trzech osiach i masie całkowitej nie mniej niż 21 ton z innym zawieszeniem osi jezdnych 1.950 zł
g)o czterech osiach i więcej i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton i mniej niż 29 ton z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne 1.950 zł
h)o czterech osiach i więcej i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton i mniej niż 29 ton z innym zawieszeniem osi jezdnych 2.000 zł
i)o czterech osiach i więcej i masie całkowitej nie mniej niż 29 ton z zawieszeniem pneumatycznym 2.100 zł
j)o czterech osiach i więcej i masie całkowitej nie mniej niż 29 ton z innym zawieszeniem osi jezdnych 2.300 zł
3. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton:
a) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie i wyprodukowanych przed 1990r. 1.160 zł
b) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie i wyprodukowanych w 1990r. i później 1.110 zł
c) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie posiadające urządzenia służące ochronie środowiska 1.060 zł
d) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie i wyprodukowanych przed 1990r. 1.260 zł
e) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie i wyprodukowanych w 1990r. i później 1.210 zł
f) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie posiadające urządzenia służące ochronie środowiska 1.160 zł
g) powyżej 9 ton i poniżej 12 ton przy nacisku na siodło ciągnika do 8 ton włącznie i wyprodukowanych przed 1990r. 1.370 zł
h) powyżej 9 ton i poniżej 12 ton przy nacisku na siodło ciągnika do 8 ton włącznie i wyprodukowanych w 1990r. i później 1.310 zł
i) powyżej 9 ton i poniżej 12 ton przy nacisku na siodło ciągnika do 8 ton włącznie posiadające urządzenia służące ochronie środowiska 1.270 zł
j) powyżej 9 ton i poniżej 12 ton przy nacisku na siodło ciągnika powyżej 8 ton i wyprodukowanych przed 1990r. 1.480 zł
k) powyżej 9 ton i poniżej 12 ton przy nacisku na siodło ciągnika powyżej 8 ton i wyprodukowanych w 1990r. i później 1.420 zł
l) powyżej 9 ton i poniżej 12 ton przy nacisku na siodło ciągnika powyżej 8 ton posiadające urządzenia służące ochronie środowiska 1.370 zł

4. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton:

a) o dwóch osiach i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton i mniej niż 25 ton z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne 1.370 zł
b) o dwóch osiach i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton i mniej niż 25 ton z innym systemem zawieszenia osi jezdnych 1.420 zł
c) o dwóch osiach i masie całkowitej nie mniej niż 25 ton z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne 1.690 zł
d) o dwóch osiach i masie całkowitej nie mniej niż 25 ton z innym systemem zawieszenia osi jezdnych 1.800 zł
e) o trzech osiach i więcej i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton i mniej niż 40 ton z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne    1.790 zł
f) o trzech osiach i więcej i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton i mniej niż 40 ton z innym systemem zawieszenia osi jezdnych 1.850 zł
g) o trzech osiach i więcej i masie całkowitej nie mniej niż 40 ton z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne 1.820 zł
h) o trzech osiach i więcej i masie całkowitej nie mniej niż 40 ton z innym systemem zawieszenia osi jezdnych 2.300 zł

5. od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatników podatku rolnego:

a) od 7 ton do 9 ton włącznie i wyprodukowanych przed 1990r. 370 zł
b) od 7 ton do 9 ton włącznie i wyprodukowanych w 1990r. i później 320 zł
c) od 7 ton do 9 ton włącznie posiadające urządzenia służące ochronie środowiska 270 zł
d) od 10 ton i poniżej 12 ton i wyprodukowanych przed 1990r. 470 zł
e) od 10 ton i poniżej 12 ton i wyprodukowanych w 1990r. i później 420 zł
f) od 10 ton i poniżej 12 ton posiadające urządzenia służące ochronie środowiska 370 zł

6. przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatników podatku rolnego:
       
a) o jednej osi i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne 420 zł
b) o jednej osi i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton z innym systemem zawieszenia osi jezdnych 600 zł
c) o dwóch osiach i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton i mniej niż 33 ton z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne 660 zł
d) o dwóch osiach i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton i mniej niż 33 ton z innym  systemem zawieszenia osi jezdnych 890 zł
e) o dwóch osiach i masie całkowitej nie mniej niż 33 ton i mniej niż 38 ton z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne 950 zł
f) o dwóch osiach i masie całkowitej nie mniej niż 33 ton i mniej niż 38 ton z innym  systemem zawieszenia osi jezdnych 1.370 zł
g) o dwóch osiach i masie całkowitej nie mniej niż 38 ton z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne 1.210 zł
h) o dwóch osiach i masie całkowitej nie mniej niż 38 ton z innym systemem zawieszenia osi jezdnych 1.790 zł
i)o trzech osiach i więcej i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne 1.000 zł
j) o trzech osiach i więcej i masie całkowitej nie mniej niż 12 ton z innym systemem zawieszenia osi jezdnych 1.370 zł

7. od autobusów o liczbie miejsc do siedzenia:

a) do 15 miejsc włącznie i wyprodukowanych przed 1990r. 470 zł
b) do 15 miejsc włącznie i wyprodukowanych w 1990r. i później 430 zł
c) do 15 miejsc włącznie posiadające urządzenia służące ochronie środowiska 370 zł
d) powyżej 15 do 30 miejsc i wyprodukowanych przed 1990r. 790 zł
e) powyżej 15 do 30 miejsc i wyprodukowanych w 1990r. i później 740 zł 
f) powyżej 15 do 30 miejsc posiadające urządzenia służące ochronie środowiska 690 zł
g) równej lub wyższej niż 30 miejsc i wyprodukowanych przed 1990r. 1.640 zł
h) równej lub wyższej niż 30 miejsc i wyprodukowanych w 1990r. i później 1.580 zł
j) równej lub wyższej niż 30 miejsc posiadające urządzenia służące ochronie środowiska 1.530 zł

§ 2
Zwalnia się od podatku od środków transportowych środki transportowe stanowiące własność gminy z wyłączeniem środków transportowych, o których mowa w art.8 pkt 2,4 i 6 ustawy.

§ 3
Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie w miejscach publicznych.

§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 5
Traci moc Uchwała Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie Nr XXII/229/2004 z dnia 29 listopada 2004 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych i zwolnień w tym podatku na 2005 rok.

§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i ma zastosowanie do podatku należnego za 2006 rok.


Uzasadnienie

Podatek od środków transportowych rada gminy określa w drodze uchwały z tym, że roczna stawka podatku od jednego środka transportowego nie może przekroczyć górnych stawek kwotowych określonych w art.10 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, które ulegają corocznie określeniu na następny rok podatkowy w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi wzrostu cen detalicznych towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszych trzech kwartałów roku (wskaźnik ten w 2005 roku wyniósł 2,5%) Ponadto przy ustalaniu stawek dla niektórych rodzajów środków transportowych należy uwzględniać stawki minimalne określone w załącznikach Nr 1-3 do ustawy, które ulegają przeliczeniu na następny rok podatkowy zgodnie z procentowym wskaźnikiem kursu EURO na pierwszy dzień roboczy października danego roku w stosunku do kursu EURO w roku poprzedzającym dany rok podatkowy. Do przeliczenia stawek określonych w załącznikach 1-3 stosuje się kurs wymiany EURO i walut krajowych opublikowanych w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.Minister właściwy do spraw finansów publicznych oblicza corocznie wskaźnik, o którym mowa wyżej.W związku z tym, że kurs EURO ogłoszony na pierwszy roboczy dzień października 2005r. (który przypadł na dzień 3 października) wyniósł 3,9180 zł , a zatem uległ zmniejszeniu o 10,21% w stosunku do kursu EURO ogłoszonego na pierwszy roboczy dzień października roku poprzedniego, który 1 października 2004r. wynosił 4,3634 zł. stawki minimalne podatku od środków transportowych zostały przeliczone zgodnie z tym wskaźnikiem i zaokrąglone w górę do pełnych groszy (Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 13 października 2005r.) Fakt ten spowodował, że konieczna była zmiana stawek podatkowych dla tych kategorii pojazdów, dla których w roku 2005 stawka min. była wyższa od max. (w trzech przypadkach). Biorąc pod uwagę wzrost wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych o 2,5% oraz porozumienie zawarte z przedstawicielami transportowców ustala się wzrost pozostałych stawek o około 2,5%. Pozwala to na nieznaczne zwiększenie wpływów z tego podatku do budżetu w stosunku do 2005r.

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2006-02-21
Dokument wytworzony przez: Rada Miejska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Honorata Dziel
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 kwietnia 2016 20:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1006
19 kwietnia 2016 20:30 (Administrator) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)