z dnia: 26.06.2006
w sprawie: przejęcia zadań Powiatu Poznańskiego w zakresie zarządzania drogami powiatowymi w granicach administracyjnych miasta Murowana Goślina przez Burmistrza Miasta i Gminy
Na podstawie art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. Nr 204 poz.2086 z 2004 roku ze zmianami) oraz art. 18 ust.2 pkt 11 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 roku (Dz. U.
z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Rada Miejska w Murowanej Goślinie upoważnia Burmistrza Miasta i Gminy do przejęcia zadań Powiatu Poznańskiego w zakresie zarządzania drogami powiatowymi w granicach administracyjnych miasta Murowana Goślina.
§ 2
Burmistrz Miasta i Gminy przejmuje na czas nieokreślony zadania zarządcy dróg powiatowych w granicach administracyjnych miasta wynikające z art. 20 ustawy
o drogach publicznych polegających na:
1.całorocznym utrzymaniu pasa drogowego,
2.realizowaniu zadań w zakresie inżynierii ruchu,
3.koordynacji robót w pasie drogowym,
4.wydawaniu stosownych zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
5.wydawaniu zezwoleń na zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych
a także orzekanie o przywróceniu do stanu pierwotnego,
6.prowadzeniu ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów oraz udostępnieniu ich na żądanie uprawnionym organom,
7.sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
8.przeprowadzaniu okresowych kontroli stanu dróg i obiektów inżynierskich ze szczegółowym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego,
9.pełnieniu funkcji inwestora,
10.wykonywaniu robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych
i zabezpieczających,
11.przeciwdziałaniu niszczeniu dróg przez ich użytkowników i informowanie Zarządu Dróg Powiatowych o każdorazowym uszkodzeniu drogi lub znaków drogowych celem realizacji roszczeń odszkodowawczych,
12.wprowadzeniu ograniczeń lub zamykanie dróg lub drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczenie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
13.dokonywaniu okresowych pomiarów ruchu drogowego,
14.utrzymywaniu zieleni przydrożnej, w tym sadzeniu i usuwaniu drzew oraz krzewów,
15.uzgodnieniu zmiany zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego,
w szczególności polegających na budowie obiektów budowlanych lub wykonaniu innych robót budowlanych a także zmianę sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub części w zakresie możliwości włączenia do drogi ruchu drogowego spowodowanego ta zmianą (art. 35 ust. 3 Ustawy o drogach publicznych),
16.opracowanie, uzgadnianie i realizacja planów rzeczowo – finansowych związanych z bieżącym całorocznym utrzymaniem dróg powiatowych
w granicach miasta do wysokości przyznanych przez środków finansowych.
Zadania określone w § 2 Uchwały, Burmistrz będzie wykonywał jako zarządca drogi bezpośrednio w ramach środków finansowych przyznanych przez Zarząd Powiatu z budżetu powiatu uchwalonego na dany rok kalendarzowy.
§ 3
Rada Miejska upoważnia Burmistrza Miasta i Gminy do zawarcia stosownego porozumienia z Powiatem Poznańskim w sprawie zarządzania drogami powiatowymi w granicach administracyjnych miasta oraz finansowania ww. zadań.
§ 4
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
do Uchwały Nr XXXVII/392/2006
z dnia 26czerwca 2006 roku
w sprawie: przejęcia zadań Powiatu Poznańskiego w zakresie zarządzania drogami powiatowymi w granicach administracyjnych miasta Murowana Goślina przez Burmistrza Miasta i Gminy
Podjęcie powyższej uchwały jest konieczne dla przyjęcia przez Burmistrza Miasta i Gminy zadań zarządcy dróg powiatowych w granicach administracyjnych miasta.
Następstwem uchwały będzie podpisanie z Powiatem Poznańskim porozumienia, w którym określone zostaną środki finansowe na realizacje wskazanych
w uchwale zadań.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy Murowana Goślina