Uchwały Rady Miejskiej

Uchwała Nr XXXVII/397/2006

z dnia: 26.06.2006

w sprawie: trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół publicznych prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz na podstawie art.80 ust. 4 ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 z późniejszymi zmianami) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1
1.Szkoła publiczna prowadzona przez osobę fizyczną/prawną otrzymuje na każdego ucznia dotację z budżetu gminy.
2.Dotacja zostaje udzielona na podstawie wniosku o udzielenie dotacji składanego przez podmiot prowadzący szkołę do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
3.Dla dotacji udzielanej w roku 2006 ustala się termin złożenia wniosku do dnia 14 sierpnia 2006r. 
4.Wniosek o udzielenie dotacji winien zawierać następujące dane: 
a)nazwa szkoły,
b)dane dotyczące podmiotu prowadzącego szkołę,
c)adres siedziby szkoły,
d)planowana liczba uczniów, 
e)numer rachunku bankowego, na który będzie przekazywana dotacja.
5.Dane zawarte we wniosku podlegają kontroli przez Burmistrza.
 
§ 2
1.Wysokość dotacji przekazywana z budżetu gminy na każdego ucznia równa jest wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w szkołach tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez gminę.
2.Kwota dotacji, o której mowa w §1 ust. 1, na terenie gminy Murowana Goślina zostaje ustalona w każdym roku w uchwale budżetowej gminy.

§ 3
1.Dotacja dla podmiotu, o którym mowa w §1 ust. będzie przekazywana 
w 12 częściach, w terminie do dnia 15 każdego miesiąca na podstawie złożonego oświadczenia o liczbie uczniów uczęszczających w danym miesiącu do szkoły.
2.W roku 2006 dotacja przekazana zostanie w czterech częściach, począwszy od miesiąca września w terminie wskazanym w ust. 1.
3.Dotacja na kolejny miesiąc kalendarzowy korygowana będzie każdorazowo 
w oparciu o faktyczną liczbę uczniów w szkole w miesiącu poprzednim.

§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Murowana Goślina.

§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 września 2006r.


Uzasadnienie do Uchwały  Nr XXXVII/397/2006
Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie
z dnia 26 czerwca 2006 roku

 w sprawie:  trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół publicznych   prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne.

Ustawa o systemie oświaty nakłada na gminę obowiązek dotowania szkół publicznych prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne, inne niż jednostka samorządu terytorialnego.
Wysokość dotacji wynika wprost z przepisów ustawy o systemie oświaty.
Zgodnie z w/w ustawą organ stanowiący j.s.t. ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji uwzględniając w szczególności podstawę obliczenia dotacji i zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji.
Od 1 września 2006 r. Fundacja „Pomoc Dzieciom Wiejskim” zamierza prowadzić Szkołę Podstawową w Łopuchowie w oparciu o dotacje przekazywaną z budżetu gminy
W związku z powyższym przyjęcie niniejszej uchwały jest niezbędne.

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2006-06-28
Dokument wytworzony przez: Rada Miejska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Iwona Szczodrowska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 kwietnia 2016 16:56
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 938
20 kwietnia 2016 16:56 (Administrator) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)