Uchwały Rady Miejskiej

Uchwała Nr XIX/179/2008

z dnia: 23.06.2008

w sprawie: zawarcia porozumienia w sprawie przekazania Powiatowi Poznańskiemu zadania w zakresie usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 w związku z art. 7 ust. 1 pkt 1 i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) art. 167 ust. 2 pkt 1 i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104  ze zm.), 
Rada Miejska w Murowanej Goślinie uchwala, co następuje:

§ 1
Gmina  Murowana  Goślina  będzie  współpracowała  z   Powiatem   Poznańskim w   usuwaniu   i   unieszkodliwianiu   wyrobów   azbestowych   z  terenu  Gminy, z wykorzystaniem środków Wojewódzkiego, Powiatowego i Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zwanych dalej „Funduszami”.

§ 2
1. Zadanie, o którym mowa w § 1, realizowane będzie zgodnie z Regulaminem, ustalonym przez Zarząd Powiatu Poznańskiego.
2.  Finansowanie zadania następować będzie ze środków Funduszy.

§ 3
1. Środki z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska Gminy Murowana Goślina, przeznaczone na realizację zadania, zostaną przekazane Powiatowi Poznańskiemu po podpisaniu porozumienia.
2. Gminie Murowana Goślina przysługuje prawo kontroli wydatkowania przekazanych środków.
3. Do podpisania porozumienia, o którym mowa w ust. 1, upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy.

§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Murowana Goślina.

§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 
Uzasadnienie
do uchwały Nr XIX/179/2008
z dnia 23 czerwca 2008 roku

w sprawie: zawarcia porozumienia w sprawie przekazania Powiatowi Poznańskiemu zadania w zakresie usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest.


Zgodnie z § 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. Nr 192, poz. 1876), wykorzystywanie wyrobów zawierających azbest dopuszczone jest do dnia 31 grudnia 2032 r. 
Mając  na  uwadze  zagrożenie  jakie  stanowi  dla  zdrowia  azbest  oraz  wysokie  koszty usuwania materiałów zawierających azbest, Gmina przystąpiła do współpracy z Powiatem Poznańskiem oraz Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Polegać ona ma na finansowym wsparciu osób fizycznych z terenu naszej gminy, którzy pragną pozbyć się wyrobów zawierających azbest, w szczególności powszechnie wykorzystywanych falistych płyt eternitowych. 
W Gminnym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej została zabezpieczona kwota 25 000,00 zł na powyższe zadanie w roku 2008. 
Podpisanie porozumienia z Powiatem Poznańskim wymaga podjęcia stosownej uchwały przez Radę Miejską w Murowanej Goślinie.

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2008-07-02
Dokument wytworzony przez: Rada Miejska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: UMiG
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 kwietnia 2016 19:55
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1088
21 kwietnia 2016 19:55 (Administrator) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)