Uchwały Rady Miejskiej

Uchwała Nr XXII/231/2008

z dnia: 27.10.2008

w sprawie: zmiany budżetu gminy na 2008 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, 9 d, 9 i oraz 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art. 165, art. 166, art. 173 oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 roku Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) oraz art. 113 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 roku, Nr 98, poz. 1071 tekst jednolity ze zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1
W uchwale Nr XIII/139/2007 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 17 grudnia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2008 rok (zmienionej Uchwałą Nr XIV/149/2008 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 21 stycznia 2008 roku, Zarządzeniem Nr 178/2008 Burmistrza Miasta i Gminy Murowana Goślina z dnia 24 stycznia 2008 roku, Uchwałą Nr XV/150/2008 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 11 lutego 2008 roku, Uchwałą Nr XVI/158/2008 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 10 marca 2008 roku, Zarządzeniem Nr 208/2008 Burmistrza Miasta i Gminy Murowana Goślina z dnia 25 marca 2008 roku, Uchwałą  Nr XVII/162/2008 Rady Miejskiej       w Murowanej Goślinie z dnia 21 kwietnia 2008 roku, Zarządzeniem Nr 227/2008 Burmistrza Miasta        i Gminy Murowana Goślina z dnia 24 kwietnia 2008 roku, Zarządzeniem Nr 242/2008 Burmistrza Miasta i Gminy Murowana Goślina z dnia 16 maja 2008 roku, Uchwałą Nr XVIII/170/2008 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 26 maja 2008 roku, Uchwałą Nr XIX/174/2008 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 23 czerwca 2008 roku, Uchwałą Nr XX/192/2008 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 21 lipca 2008 roku, Zarządzeniem Nr 274/2008 Burmistrza Miasta i Gminy Murowana Goślina z dnia 30 lipca 2008 roku, Zarządzeniem Nr 285/2008 Burmistrza Miasta i Gminy Murowana Goślina z dnia 18 sierpnia 2008 roku, Uchwałą Nr XXI/203/2008 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 15 września 2008 roku) wprowadza się następujące zmiany:

1. W § 1 i w załączniku Nr 1 dochody budżetu gminy na 2008 rok   38.115.833 zł zwiększa się o kwotę  54.145 zł do kwoty    38.169.978 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i Nr 3, w tym:
- dochody bieżące zwiększa się o kwotę  1.394.908 zł do kwoty  35.428.835 zł
- dochody majątkowe zmniejsza  się o kwotę  1.340.763 zł do kwoty  2.741.143 zł
2. W § 1 ust. 3 pkt. a zwiększa się dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań  zleconych ustawami o kwotę  800 zł do kwoty 3.764.233 zł zgodnie z załącznikiem Nr 3.
3. W § 2 i w załączniku Nr 2 wydatki budżetu gminy na 2008 rok  42.253.584 zł zwiększa się o kwotę 445.370 zł do kwoty  42.698.954 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 i Nr 3, w tym:
- w ust. 1 pkt. a wydatki bieżące zwiększa się o kwotę 509.172 zł do kwoty 30.763.826 zł, 
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń zwiększa się o kwotę 535.938 zł do kwoty  11.560.645 zł,
- dotacje zwiększa się o kwotę 34.800 zł do kwoty 2.951.371.zł,
- w ust. 1 pkt. b wydatki majątkowe zmniejsza się o kwotę 63.802 zł do kwoty 11.935.128.zł.
4. W § 2 ust. 3 lit. a wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami zwiększa się o kwotę 800 zł do kwoty 3.764.233 zł zgodnie z załącznikiem Nr 3.
5. W § 2 ust. 3 lit. b wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych na podstawie umów lub porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego zwiększa się o kwotę  10.000 zł do kwoty 2.717.635 zł zgodnie z załącznikiem Nr 4. 
6. W § 2 ust. 4 zmienia się wykaz wydatków majątkowych budżetu gminy w 2008 roku zgodnie z załącznikiem Nr 5.
7. W §  2 ust. 5 zmienia się limity na wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2008-2010 i wydatki na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich, zgodnie z załącznikiem Nr 6. 
8. § 3 ust.1 otrzymuje brzmienie:
„Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 230.000 zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 256.000 zł”.
9. W § 4 ust. 1 zwiększa się deficyt budżetu gminy o kwotę 391.225 zł do kwoty 4.528.976 zł. Źródła pokrycia deficytu wskazane w § 4 ust. 2 przedstawia załącznik Nr 7.
10. W §  5 ust. 1 zwiększa się rezerwę ogólną o kwotę 4.974 zł do kwoty 64.665 zł.
11. W § 5 ust. 2 pkt. a zmniejsza się rezerwę zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego o kwotę 31.358 zł do kwoty 0 zł.  
12. W § 5 ust. 2 pkt. c zmniejsza się rezerwę na nagrody i dodatek motywacyjny dla dyrektorów szkół i prowadzenie ogniska przedszkolnego w Rakowni o kwotę 22.403 zł do kwoty 12.668 zł.
13. W § 5 ust. 2 pkt f zmniejsza się rezerwę celową przeznaczoną na spłatę zobowiązań wynikających z udzielonych poręczeń o kwotę 4.974 zł do kwoty 102.070 zł.
14. § 7 otrzymuje brzmienie
„Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 8.006.652 zł, z tego na:
1. pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 500.000 zł,
2. finansowanie planowanego deficytu budżetu 4.528.976 zł,
3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów  2.977.676 zł.
15. W § 11 zmienia się wydatki jednostek pomocniczych zgodnie z załącznikiem Nr 8.
16. W uchwale Nr XXI/203/2008 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 15 września 2008 roku dokonuje się sprostowania błędu pisarskiego:
-  w załączniku Nr 5 „Wydatki majątkowe” kwota zmniejszenia wynosiła 2.346.000 do kwoty 1.994.430, a winno być 2.341.500 zł do kwoty 11.998.930zł, 
- w § 1 ust. 1 uchwały wpisano zwiększa się dochody bieżące o kwotę 290.022 zł do kwoty 34.038.427, dochody majątkowe o kwotę 1.345.763 do kwoty 4.077.406 zł, a winno być zwiększa się dochody bieżące o kwotę 285.522 zł do kwoty 34.033.927, dochody majątkowe o kwotę 1.350.263 do kwoty 4.081.906 zł, 
- w § 1 ust. 3 tiret pierwszy wpisano wydatki zwiększa się wydatki bieżące o kwotę 127.292 zł do kwoty 30.259.154 zł, w tym dotacje o kwotę 2.000 zł do kwoty 2.907.971 zł, a winno być zwiększa się wydatki bieżące o kwotę 122.792 zł do kwoty 30.254.654 zł, w tym dotacje o kwotę 10.600 zł do kwoty 2.916.571 zł, 
- w § 1 ust. 3 tiret drugi wpisano zmniejsza się wydatki majątkowe o kwotę 2.346.000 zł do kwoty 11.994.430 zł, a winno być zmniejsza się wydatki majątkowe o kwotę 2.341.500 zł do kwoty 11.998.930 zł, 
- omyłkowo nie załączono do uchwały załącznika „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków publicznych pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego”, który zostaje dołączony do niniejszej uchwały jako załącznik Nr 9,
- § 10 ust. 5 otrzymuje brzmienie: „Rada Miejska upoważnia Burmistrza do przekazania uprawnienia :
Dyrektorowi Szkoły Podstawowej Nr 1 do zaciągania zobowiązań z tytułu umowy na sprzątanie budynku Szkoły Podstawowej Nr 1 w kwocie 48.147 zł w 2009 roku, w kwocie 49.832 zł w 2010 roku oraz w kwocie 51.576 zł w 2011 roku (w klasyfikacji dział 801, rozdział 80101, § 4300),
Dyrektorowi Szkoły Podstawowej Nr 2 do zaciągnięcia zobowiązań z tytułu umowy na sprzątanie budynku Szkoły Podstawowej Nr 2 w kwocie 74.140 zł w 2009 roku, w kwocie 76.735 zł w 2010 roku oraz w kwocie 79.421 zł w 2011 roku (w klasyfikacji dział 801, rozdział 80101, § 4300),
Dyrektorowi Gimnazjum Nr 1 do zaciągnięcia zobowiązań z tytułu umowy na sprzątanie budynku Gimnazjum Nr 1 w kwocie 95.810 zł w 2009 roku, w kwocie 99.163 zł w 2010 roku  oraz w kwocie 102.634 zł w 2011 roku (w klasyfikacji dział 801, rozdział 80110, § 4300),
Dyrektorowi Gimnazjum Nr 2 do zaciągania zobowiązań z tytułu umowy na sprzątanie budynku Gimnazjum Nr 2 w kwocie 66.200 zł w 2009 roku, w kwocie 68.517 zł w 2010 roku oraz w kwocie 70.915 zł w 2011 roku (w klasyfikacji dział 801, rozdział 80110, § 4300),
których realizacja w latach 2009-2011 jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki.

§ 2
Pozostałe zapisy Uchwały Nr XII/139/2007 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie z dnia 17 grudnia 2007 roku nie ulegają zmianie.

§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2008-11-07
Dokument wytworzony przez: Rada Miejska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: UMiG
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 kwietnia 2016 22:58
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 991
22 kwietnia 2016 23:00 (Administrator) - Dodanie załącznika [231_2008_12.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
22 kwietnia 2016 22:59 (Administrator) - Dodanie załącznika [231_2008_11.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
22 kwietnia 2016 22:59 (Administrator) - Dodanie załącznika [231_2008_10.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)