Uchwały Rady Miejskiej

Uchwała Nr V/24/2011

z dnia: 28.02.2011 r.

w sprawie: uchwalenia budżetu gminy na 2011 rok.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 ze. zm.), art. 212, 214, 215, 220, 221, 222, 235- 237, 239, 258 i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) Rada Miejska uchwala co następuje:

§ 1.

1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2011 rok w wysokości: 39.945.944 zł, z tego:
- dochody bieżące w kwocie 35.960.371 zł,
- dochody majątkowe w kwocie: 3.985.573 zł,
z tego kwota dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań
finansowych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1, pkt. 2 i 3 wynosi 3.059.180 zł.
2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do uchwały.
3. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
- dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3.437.170 zł,
- dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub
porozumień z innymi j.s.t. w wysokości 187.213 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 2.

1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2011 rok w wysokości 42.528.353 zł, z tego:
a) wydatki bieżące w wysokości: 34.128.296 zł, w tym na:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 8.876.198 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 12.522.965 zł,
- dotacje 4.977.208 zł,
- świadczenia na rzecz osób fizycznych 4.844.493 zł,
- wydatki na obsługę długu: 1.862.124 zł,
- wydatki z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji (zgodnie z zawartą umową) 1.045.308 zł,
b) wydatki majątkowe w wysokości 8.400.057 zł, z tego:
wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 wynoszą 6.098.772 zł.
2. Wydatki budżetu określa załącznik Nr 2 do uchwały
3. Wykaz wydatków majątkowych przedstawia załącznik Nr 3.
4. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
- wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3.437.170 zł,
- wydatki na realizację zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień z innymi j.s.t. w wysokości 247.950 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 3.

1. Deficyt budżetu w kwocie 2.582.409 zł zostanie sfinansowany przychodami ze
sprzedaży innych papierów wartościowych.
2. Określa się:
- łączną kwotę planowanych przychodów 5.367.237 zł,
- łączną kwotę planowanych rozchodów 2.784.828 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 4.

1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 240.000 zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 224.160 zł.
2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 15.840 zł.
 
§ 5.

Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy:
- dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych: 1.302.528 zł,
- dotacja dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 4.107.691 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 6.

Tworzy się rezerwy:
1. ogólną w wysokości 137.949 zł,
2. celowe w wysokości 2.089.628 zł w klasyfikacji dział 758, rozdział 75818, par. 4810, z tego:
a) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 120.000 zł,
b) na wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 60.000 zł,
c) na spłatę zobowiązań wynikających z udzielonych poręczeń w wysokości 1.045.308 zł,
d) wydatki bieżące oświaty 864.320 zł.

§ 7.

Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 3.919.610 zł, z tego na:
1. pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 500.000 zł,
2. finansowanie planowanego deficytu 2.582.409 zł,
3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu:
- wykup obligacji komunalnych w kwocie 52.373 zł,
- spłaty zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 784.828 zł.

§ 8.

Wyodrębnia się fundusz sołecki według zestawienia wydatków z podziałem kwot oraz określeniem przedsięwzięć do realizacji poszczególnych sołectw, zgodnie z załącznikiem Nr 7.

§ 9.

Ustala się kwotę wydatków przypadających do spłaty, zgodnie z zawartą umową, z tytułu udzielonych poręczeń w kwocie 1.045.308 zł.

§ 10.

Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
z tytułu umów, których realizacja w roku jest niezbędna do zapewniania ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.

§ 11.

Upoważnia się Burmistrza do:
1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 500.000 zł,
2. dokonywania zmian w budżecie polegających na przenoszeniu planu wydatków w ramach działu w rozdziałach i pomiędzy rozdziałami, w tym:
- między wydatkami majątkowymi,
- między wydatkami majątkowymi a bieżącymi,
- między wydatkami bieżącymi a majątkowymi z wyjątkiem kreowania nowych zadań inwestycyjnych,
- między wydatkami bieżącymi a wydatkami na wynagrodzenia ze stosunku pracy.
3. przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania
zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do
zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
4. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 12.

Ustala się kwotę 2.000.000 zł, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać
zobowiązania.

§ 13.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Murowana Goślina.

§ 14.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2011-03-16
Dokument wytworzony przez: Rada Miejska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: UMiG
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 kwietnia 2016 14:02
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 983
24 kwietnia 2016 14:03 (Administrator) - Dodanie załącznika [24_2011_7.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
24 kwietnia 2016 14:03 (Administrator) - Dodanie załącznika [24_2011_6.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
24 kwietnia 2016 14:03 (Administrator) - Dodanie załącznika [24_2011_5.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)