z dnia: 02.01.2012
w sprawie: zmiany zarządzenia w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Murowana Goślina.
Na podstawie art. 33 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r., nr 142, poz. 1591 ze zmianami) zarządzam, co następuje:
§1
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy Murowana Goślina nadanym zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Murowana Goślina
nr 335/2009 z dnia 7 stycznia 2009 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Murowana Goślina, zmienionym zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Murowana Goślina nr 404/2009 z dnia 28 maja 2009 roku, zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Murowana Goślina nr 548/2010 z dnia 4 maja 2010 roku, zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Murowana Goślina nr 35/2011 z dnia 25 stycznia 2011 roku, zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Murowana Goślina nr 80/2011 z dnia 21 kwietnia 2011 roku oraz zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Murowana Goślina nr 121/2011 z dnia 04 sierpnia 2011 roku wprowadza się następujące zmiany:
1. uchyla się treść § 4, który otrzymuje brzmienie:
„Urząd może być czynny w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od godz. 7.00 do godz. 18.00. Szczegółowy czas pracy poszczególnych referatów określa regulamin pracy urzędu. Godziny pracy poszczególnych referatów, w tym godziny obsługi petentów podaje się do publicznej wiadomości poprzez informację na stronie internetowej Gminy, BIP oraz Biuletynie Samorządowym. ”
2. uchyla się treść § 7 ust. 2, który otrzymuje brzmienie:
„2. Pracownicy urzędu, realizując powierzone zadania, kierują się uniwersalnymi zasadami etyki, praworządności i służebności wobec petentów, dobro publiczne przedkładają nad interesy własne i swojego środowiska, a w swoim postępowaniu i pracy kierują się deklaracją ideową pracowników Urzędu Miasta i Gminy Murowana Goślina. ”
3. uchyla się treść § 16 ust. 3, który otrzymuje brzmienie:
„3. Kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych kierują i zarządzają nimi w sposób zapewniający realizację celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny oraz terminowy i ponoszą za to odpowiedzialność przed Burmistrzem. ”
4. uchyla się treść § 17 ust. 3, który otrzymuje brzmienie:
„Burmistrz sprawuje nadzór nad:
1) biurem ds. oświaty,
2) samodzielnym stanowiskiem ds. bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych,
3) strażą miejską,
4) biurem komunikacji społecznej,
5) biurem zarządzania projektami i rewitalizacji”.
5. Uchyla się treść § 18, który otrzymuje brzmienie:
„W skład Urzędu wchodzą niżej wymienione referaty, które posługują się następującymi symbolami
1. Referaty:
1) organizacyjny i spraw obywatelskich OR
2) gospodarki finansowej FN
3) podatków i opłat lokalnych PD
4) programowania rozwoju i inwestycji PR
5) gospodarki nieruchomościami GN
6) gospodarki komunalnej i ochrony środowiska GK
2. Biura:
1) zamówień publicznych ZP
2) planowania przestrzennego PP
3) komunikacji społecznej BK
4) oświaty OŚ
5) zarządzania projektami i rewitalizacji RW
3. Urząd Stanu Cywilnego USC
4. Samodzielne stanowiska pracy:
1) ds. bezpieczeństwa BP
2) ds. planowania i kontroli budżetu BA
3) ds. planowania i analiz budżetu BU
5. Straż Miejska SM”
6. uchyla się treść § 20 ust. 2, który otrzymuje brzmienie:
„2. Wymogi określone na stanowiskach pracy w URZĘDZIE, zakres uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności pracownika określa karta opisu stanowiska pracy, sporządzona przez właściwego kierownika i zaakceptowana przez kierownictwo urzędu. ”
7. uchyla się treść § 22 pkt 20).
8. uchyla się treść § 28, który otrzymuje brzmienie:
„Do zadań referatu gospodarki komunalnej i ochrony środowiska należy:
1) prowadzenie spraw związanych z remontami dróg, chodników i zatok parkingowych, kanalizacji deszczowej,
2) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań w zakresie utrzymania porządku na drogach, chodnikach, zatokach parkingowych i wiatach przystankowych,
3) prowadzenie spraw z zakresu zimowego utrzymania dróg, chodników, zatok parkingowych,
4) wydawanie pozwoleń na korzystanie z dróg w sposób szczególny – zgodnie z ustawą o drogach publicznych,
5) prowadzenie ewidencji dróg i chodników,
6) prowadzenie spraw powierzonych do wykonania przez inną jednostkę
7) zarządzanie siecią kanalizacji deszczowej,
8) odpowiedzialność za prawidłowe działanie urządzeń kanalizacji deszczowej,
9) prowadzenie spraw związanych z eksploatacją oświetlenia drogowego gminy – prawidłowa eksploatacja, rozliczanie płatności,
10) prowadzenie działań informacyjno – edukacyjnych związanych z wdrożeniem Programu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w gminie oraz monitorowanie wdrażania programu gospodarki odpadami,
11) współpraca ze Strażą Miejską w zakresie kontroli wykonywania zadań
i obowiązków nałożonych na właścicieli nieruchomości i podejmowanie działań interwencyjnych na podstawie skarg i wniosków od mieszkańców,
12) monitoring stanu środowiska naturalnego (stan jezior),
13) ewidencja zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków oraz umów na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
14) ewidencja wyrobów zawierających azbest, opiniowanie wniosków
dofinansowanie,
15) opiniowanie i przygotowywanie zezwoleń na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości płynnych oraz kontrolowanie tych podmiotów,
16) opiniowanie dokumentacji z zakresu ochrony środowiska,
17) prowadzenie postępowań w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
18) opracowywanie programów wynikających z nowych przepisów w ochronie środowiska (programy ochrony środowiska, plany gospodarki odpadami i inne),kontrola ich realizacji,
19) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem zieleni na terenie miasta,
20) prowadzenie spraw związanych z transportem publicznym,
21) prowadzenie spraw związanych z gospodarką mieszkaniową i organizacją zarządzania budynkami komunalnymi w tym prowadzenie książek obiektów budowlanych bądź nadzór nad ich prowadzeniem w przypadku wykonywania obowiązków zarządcy przez podmiot zewnętrzny,
22) monitoring usług komunalnych.
23) realizacja dochodów z tytułu opłat i kar o których mowa w ustawie prawo ochrony środowiska oraz realizacja wydatków z zakresu ochrony środowiska,
24) nadzór nad gminnym składowiskiem odpadów komunalnych,
25) realizacja umowy o utrzymaniu obiektów sportowo – rekreacyjnych,
26) przygotowywanie i przeprowadzanie deratyzacji na terenie gminy,
27) przygotowywanie miasta do obchodów świąt i uroczystości, oflagowanie
i zabezpieczenie bezpieczeństwa w mieście podczas uroczystości,
28) prowadzenie dokumentacji związanej z organizacją robót publicznych, prac społecznie użytecznych oraz innych form pomocy osobom bezrobotnym organizowanym przez Powiatowy Urząd Pracy,
29) prowadzenie nadzoru oraz rozliczenia wykonania prac społecznych osób skierowanych wyrokami sądowymi,
31) Przygotowywanie wzorów umów oraz prowadzenie analizy budżetu środków przeznaczonych na realizację zadań w zakresie gospodarki komunalnej i ochrony środowiska.
32) prowadzenie spraw z zakresu leśnictwa,
33) ochrona przyrody w zakresie:
a) wydawania zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
b) kontroli i nadzoru nad formami ochrony przyrody,
c) gospodarki wodnej w zakresie melioracji,
34) prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa,
35) zadania z zakresu rolnictwa, w tym:
a) wsparcie dla ważnych gospodarczo procesów na terenach wiejskich oraz pomoc rolnikom w funkcjonowaniu w strukturach Unii Europejskiej,
b) informowanie i doradztwo dla rolników w zakresie możliwości ubiegania się o środki pomocowe na działalność rolniczą,
c) realizacja zadań dotyczących produkcji roślinnej i zwierzęcej,
d) współpraca w sprawach dotyczących odbioru padliny,
e) zwalczanie zaraźliwych chorób zwierzęcych,
36) prowadzenie spraw związanych z prawem wodnym,
37) prowadzenie spraw związanych z kopalnictwem kruszyw mineralnych i geologią. ”
9. Uchyla się treść § 36, który otrzymuje brzmienie:
„Do zadań Straży Miejskiej należy:
1) egzekwowanie przepisów: ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy prawo ochrony środowiska oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy,
2) ewidencja i likwidacja dzikich wysypisk na terenie gminy,
3) wyłapywanie bezdomnych psów,
ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
4) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego – w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym,
5) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
6) zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia,
7) ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,
8) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
9) doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób,
10) informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,
11) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy,
12) kontrola i wydawanie decyzji na trzymanie psów ras uznanych za agresywne,
13) kontrola i wydawanie decyzji na przeprowadzanie imprez masowych,
14) kontrola targowisk w zakresie porządku i czystości, opłacenia opłaty targowej, przestrzegania warunków sanitarnych w handlu okrężnym, uwidaczniania cen na towarach, legalizacji przyrządów pomiarowych,
15) zabezpieczanie pracy i narzędzi osobom skazanym prawomocnym wyrokiem Sądu na karę ograniczenia wolności polegającą na wykonywaniu nieodpłatnej dozorowanej pracy na cele społeczne lub na rzecz społeczności lokalnej,
16) wykonywanie zadań dotyczących zarządzania i reagowania kryzysowego.”
10. Uchyla się treść § 39, który otrzymuje brzmienie:
„Do zadań samodzielnego stanowiska ds. bezpieczeństwa należy:
1) zapewnienie bezpieczeństwa informacji niejawnych i danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie poprzez wykonywanie obowiązków ABI,
2) realizacja zadań powszechnego obowiązku obrony w tym:
a) rejestracja przedpoborowych i organizacja poboru,
b) wydawanie decyzji mobilizacyjnych,
c) planowanie akcji kurierskiej,
3) planowanie i szkolenie obronne,
4) wykonywanie zadań związanych z obroną cywilną,
5) koordynacja funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze gminy w zakresie ustalonym przez wojewodę,
6) współpraca z OSP na terenie Gminy oraz PSP w zakresie zadań realizowanych przez Gminę
7) archiwizacja dokumentów powstających na stanowisku.
8) zastępowanie stanowisk pracy zgodnie z kartą opisu stanowiska.
9) przygotowywanie informacji z zakresu wykonywanych zadań
i przekazywanie ich do publikacji na stronie internetowej gminy oraz
w Biuletynie Samorządowym.”
11. Uchyla się treść § 39 b, który otrzymuje brzmienie:
„Do zadań Biura zarządzania projektami i rewitalizacji w szczególności należy:
1) pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizację projektów inwestycyjnych,
2) wdrażanie projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
3) wdrażanie Zintegrowanego Programu Rewitalizacji Miasta Murowana Goślina,
4) wdrażanie inicjatywy Cittaslow, w tym promowanie jakości życia,
5) wdrażanie projektów w ramach inicjatywy Jessica, w tym koordynacja współpracy z BGK,
6) wdrażanie projektów wyznaczonych w programach jako kluczowe, dla podniesienia jakości życia mieszkańców oraz procesów rewitalizacyjnych, zlokalizowanych w obszarze rewitalizacji oraz powiązanych,
7) opracowywanie analiz, studiów i harmonogramów związanych z problematyką rewitalizacji miasta,
8) koordynacja działań w zakresie zadań dotyczących opieki nad zabytkami,
9) obsługa inwestorów, promocja gospodarcza,
10) organizacja konkursu „Przedsiębiorca Roku”,
11) prowadzenie wydzielonej ewidencji księgowej projektów, w tym przygotowywanie części sprawozdań budżetowych i finansowych,
12) przekazywanie środków trwałych do użytkowania,
13) przygotowanie faktur do zapłaty,
14) koordynacja zarządzania projektami i promocja projektów,
15) realizacja zadań związanych w ochroną zabytków na terenie Gminy, w tym opracowywanie programu ochrony nad zabytkami,
16) komunikacja społeczna,
17) Planowanie i realizacja budżetu w zakresie zadań wynikających
z zakresu czynności w Biurze. ”
12. Uchyla się treść § 53.
13. Załącznik nr 1 do regulaminu otrzymuje brzmienie według załącznika nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 2 stycznia 2012 roku.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy Murowana Goślina