Zarządzenia Burmistrza

Zarządzenie Nr 577/2014

z dnia: 24.04.2014.

w sprawie: w sprawie procedury postępowania z zamówieniami których wartość nie przekracza kwoty określonej w art. 4 pkt. 8 ustawy Pzp W celu zapewnienia przestrzegania zasad dokonywania wydatków ze środków publicznych oraz zapewnienia przejrzystości i jasności przy udzielaniu zamówień publicznych o wartości szacunkowej której wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty określonej w art. 4 pkt. 8 ustawy Pzp ustala się procedurę wyboru wykonawców zamówień publicznych, do których nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.

Na podstawie art. 30 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2013 r., poz. 594 ze zm.) oraz art. 18. ust.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U z 2013 r. poz. 907; ze zmianami) zarządza się, co następuje:

§ 1. Regulamin określa reguły, formy i tryb udzielania zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty określonej w art. 4 pkt. 8 ustawy Pzp.

§ 2. 1. Udzielenie zamówień na dostawy, wykonywanie usług i roboty budowlane jest dopuszczalne jedynie w granicach kwot, które zostały określone w budżecie i planie finansowym Miasta i Gminy Murowana Goślina.
2. Udzielanie zamówień powinno odbywać się:
1) w sposób celowy i oszczędny z zachowaniem zasad:
a) uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
b) optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów;
2) w sposób umożliwiający terminową realizację zadań.

§ 3.1. Decyzja o udzieleniu zamówienia należy do Kierownika Biura / Referatu lub osoby nadzorującej referat  w przypadku gdy pisemny wniosek o udzielenie zamówienia publicznego został sporządzony przez Kierownika Referatu.
2. Kierownik Referatu lub osoba nadzorująca referat, podejmuje decyzję o udzieleniu zamówienia na podstawie pisemnego wniosku pracownika merytorycznego lub kierownika referatu o udzielenie danego zamówienia, zwanego dalej "wnioskiem", sporządzonego według wzoru określonego w załączniku nr 1 do zarządzenia.
3. Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością.
4. Podstawą przeliczenia wartości zamówień jest średni kurs złotego w stosunku do euro, określany w drodze rozporządzenia wydanego na podstawie z art. 35 ust. 3 ustawy Pzp.
5. Zamówienia publiczne, których wartość nie przekracza kwoty określonej w art. 4 pkt. 8 ustawy Pzp, musi być poprzedzone zapytaniem ofertowym, które kieruje się do nie mniej niż trzech wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia, którego dotyczy wniosek.
6. Zamówienia publiczne, których wartość nie przekracza kwoty określonej w art. 4 pkt. 8 ustawy Pzp rejestrowane są elektronicznie.  Rejestr Zamówień Publicznych których wartość nie przekracza kwoty określonej w art. 4 pkt. 8  zawiera w szczególności:
- numer sprawy
- wartość zamówienia
- nazwę wykonawcy
- termin realizacji zamówienia
Rejestr Zamówień Publicznych których wartość nie przekracza kwoty określonej w art. 4 pkt. 8 prowadzi każdy referat w zakresie zlecanych przez siebie zamówień. Referat przechowuje i prowadzi dokumentację w zakresie udzielonych zamówień których wartość nie przekracza kwoty określonej w art. 4 pkt. 8.
7. Wyłączeniu z stosowania poniższej procedury podlegają zamówienia, których konieczność wykonania wynika z  pilnego trybu, nagłego lub awaryjnego, wymagającego  jego niezwłocznej realizacji ze względu na interes publiczny lub specyfikę przedmiotu zamówienia, a także w przypadku zamówień dotyczących zakupów związanych z bieżącym funkcjonowaniem Urzędu w szczególności takich jak: paliwo, kwiaty, kawa, herbata oraz których wartość nie przekracza 3 000 zł brutto.
8. Pracownik merytoryczny zobowiązany jest do ewidencjonowania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty określonej w art. 4 pkt. 8 ustawy Pzp w tym  zleceń, umów, oraz innych dokumentów w tym również zamówień o których mowa w § 3 ust. 6 niniejszego zarządzenia w kwotach netto. Ewidencjonowanie należy prowadzić zgodnie z instrukcją obsługi modułu rejestr zamówień publicznych stanowiącą załącznik nr 2 do zarządzenia.

§ 4. Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikom i pracownikom Urzędu Miasta i Gminy Murowana Goślina.

§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2014 r.

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2014-12-23
Dokument wytworzony przez: Burmistrz
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: UMiG
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 08 maja 2016 00:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1093
19 października 2016 11:34 (Dominik Kowal) - Dodanie załącznika [577_2014_2.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
19 października 2016 11:34 (Dominik Kowal) - Dodanie załącznika [577_2014_1.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
19 października 2016 11:34 (Dominik Kowal) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)